Handelsbetingelser

For Halkær Ådal Økologisk ApS.

Produktinformation

På Halkær Ådal oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Halkær Ådal via kundeservice@halkaeraadal.dk

Fragt

Vælg selv
For at få leveret skal du købe for minimum 500,-
Ved køb over 950,- får du gratis fragt.

Abonnent
Du får ALTID gratis fragt som abonnent, også på mere køb.

Priser

Alle priserne er dagspriser og gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende – og fra dag til dag. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen, såfremt Halkær Ådal accepterer ordren. Alle priser er vist inkl. moms.

Gebyr ved forkert oplyst adresse

Hvis du ved en fejl får angivet forkerte oplysninger omkring leverings adressen, vil der blive tilsendt en faktura med pågældende gebyr.

Ændring
af/manglende husnummer, vejnavn, eller større stavefejl i vejnavn
45,-
Ændring af leveringsadressen på dagen for
levering
350,-
Ændring af postnummer120,-

Bestilling

Præsentation af varer sammen med en pris på Halkær Ådal’s hjemmeside er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud. Købers bestilling af varer fra Halkær Ådal udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til Halkær Ådal om at købe varen på de oplyste vilkår.

En bindende aftale mellem køber og Halkær Ådal er først indgået, når Halkær Ådal ved en ordrebekræftelse accepterer det af køber afgivne tilbud.

Aflåst opgang

Hvis det ikke lykkes for distributør at få adgang til aflåst opgang, så bliver kassen placeret foran døren – på købers eget ansvar.

Betaling

De konto oplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort og Mobile Pay trækkes beløbet fra din konto, så snart ordren er godkendt af HALKAERAADAL.dk. Mobile Pay kan kun anvendes til enkeltkøb dvs. til varer i VÆLG-SELV MÅLTIDER og GIV EN GAVE.

Det samme gør sig gældende for abonnementskunder, at beløbet trækkes fra din konto, så snart ordren er godkendt af HALKAERAADAL.dk.

Information om procedure for fornyelse og sletning af kortnummer: Vi har ikke adgang til dit kortnummer, og kan derfor ikke ændre det. Men du kan selv ændre Dankort oplysninger på “MIN SIDE “. 

Abonnementsordning

Når du har gennemført din bestilling af abonnement, modtager du en bekræftelse på mail straks.

Ved bestilling af abonnement fortsætter levering, indtil aftalen opsiges af køber.

Frist for ophør/opsigelse: Hvis du vil ændre din abonnementsaftale (ferie, opsigelse, nyt indhold i din kasse), kan du gøre det på “MIN SIDE” op til kl.21 seks dage før levering.

Hvis du ikke er pc-bruger og har brug for at ændre, kan du gøre det op til to hverdage før levering ved at ringe til kundeservice på 5191 4642. Kundeservice er lukket i weekenden og på helligdage.

Der kan forventes en årlig prisregulering i marts/april måned hvert år.

Risikoen for hændelige forhold eller forringelse

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen til køber for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold.

Reklamation

Ved køb af tilberedt mad, frisk frugt og grønt gælder følgende: Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter køber har opdaget manglen ske til Halkær Ådal senest dagen efter varemodtagelsen. Ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.

Ved køb af kolonialvarer og nonfood gælder følgende: Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter varens modtagelse og køber er således forpligtet til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen.

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Halkær Ådal har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links. Disse hjemmesider er uden for Halkær Ådal’s kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Halkær Ådal, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til Halkær Ådals egen beskrivelse.

Halkær Ådal er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Halkær Ådal’s kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende. 

Halkær Ådal afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber. 

Håndteringsgebyr

Vi tilføjer et håndteringsgebyr på 20,- pr ordre ved manuelle håndteringer i kundeservice. Herunder handlinger der kan klares på MIN SIDE som f.eks. ændring af: abonnement, adresse eller leveringsfrekvens. 

Ved oprettelse af ordre over telefonen og herefter tilsendelse af faktura, vil der blive pålagt et gebyr på 50 kr. 

Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret på fødevarer.

Hvis der købes en anden varer end fødevarer, som f.eks. gavekort gælder følgende:

Når køber meddeler Halkær Ådal, at køber har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler Halkær Ådal det modtagne beløb. 

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge Postnord – ikke alternative pakke distributører. Da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke med Postnord.

Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen – gælder kun nonfood. Dvs. at modtagelse kan næsten aldrig nægtes, da Halkær Ådal næsten kun sælger food.

Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) – det gælder ikke varer afhentet i vor udlevering og heller ikke varer solgt til virksomheder.

Halkær Ådal refunderer de modtagne beløb, når den returnerede vare modtages i ubrugt og ubeskadiget stand. Gælder udelukkende NONFOOD.

Termokasser

Distributør for Halkær Ådal, Xpressen tager de tomme termokasser med retur til omsmeltning. Stil kassen fra sidst ved din dør, der hvor den nye skal leveres.

Hjemmesiden www.halkaeraadal.dk drives af firmaet:

Halkær Ådal Økologisk Aps
CVR nr: 34619859
Mail: kundeservice@halkaeraadal.dk
Tlf. 5191 4642
Blindebomsgade 5, 9670 Løgstør

Forbehold for ændringer

Halkær Ådal forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Links

PBS – Pengeinstitutternes Betalings Service www.pbs.dk

FDIH / Forbrugerrådet www.fdih.dk

Forbrugerstyrelsen www.forbruger.dk

Forbrugerrådet www.forbrugerraadet.dk

Forbrugerinformation www.forbruger.